חברות טכנולוגיה ישראליות המתכננות לפעול, ובטח ובטח להנפיק את מניותיהן בשווקים בינלאומיים, מתמודדות עם אתגרים ייחודיים. אחד האתגרים המרכזיים הוא ההתמודדות עם תרבויות עסקיות שונות, המובילות, בין היתר לדרישות רגולטוריות שעשויות להיתפס בעיני הישראלים כטרחניות ומיותרות, מנטליות שונה וגישות שונות לשוק.
לדוגמה, גישות ניהוליות בישראל עשויות להיות גמישות יותר, בעוד שבשוק האמריקאי יש דרישה לפורמטים נוקשים וברורים של דיווח ושקיפות. על חברה המתכננת בניית אמון עם משקיעים אמריקאים להבין את הציפיות של המשקיעים הללו ולבצע את ההתאמות הנדרשות.
בנוסף, ישנם אתגרים רגולטוריים לא מעטים. חברות ישראליות חייבות להתמודד עם דרישות רגולציה שונות מאלה שהן מכירות. לדוגמה, חוקים הקשורים להגנת מידע פרטיות והגבלות על מכירת מניות עשויים להיות מחמירים יותר בשוק האירופי מאשר בישראל. על החברות להיערך מראש ולוודא שהן עומדות בכל הדרישות החוקיות והמקובלות במדינה שבה הן מתכננות להנפיק.
אתגר נוסף הוא גיוס עובדים עם ניסיון בינלאומי. מומלץ מאד לגייס אנשי מקצוע עם הבנה תרבותית ועיסקית עמוקה בשוק הבינלאומי כדי להתמודד עם אתגרים בשפה, בתרבות ובמנטליות. השפה האמריקאית, לדוגמא, שונה מאד מהשפה הבריטית וגם מזו האוסטרלית, עם ניואנסים והקשרי תרבות שונים. טעות תרבותית כזו, למרות שאפשר להסביר אותה באופן רציונלי, עלולה ליצור חוויה שלילית אצל המשקיע או הלקוח האמריקאי. אי אפשר להימנע לגמרי מטעויות כאלה אבל כדאי בהחלט להביא אותן למינימום.
ולכן, חברות טכנולוגיה ישראליות צריכות להתייחס בתהליך ההכנה שלהן להנפקה לאתגרים הייחודיים של השוק הבינלאומי ולבצע התאמות מתאימות זאת על מנת להגדיל את הסיכויים שלהן להצלחה בהנפקה. הצלחה כזו יכולה לפתוח דלתות רבות בשווקים חדשים ולסייע לחברה לצמוח ולהתפתח.
מאמרים קודמים בנושא:
Comments