top of page
Search

הכנה לקראת אירוע אקזיט – תחזיות פיננסיות

משקיעים הבוחרים להשקיע בחברות טכנולוגיה שמתכוננות לקראת הנפקה (או מכירה), משקיעים בעתיד שלה ולא בהווה.

משקיע שמחפש השקעה בטוחה עם תזרים מזומנים בסיכון נמוך, לא ישתתף בהנפקות של חברות טכנולוגיה. חברות כאלה ימשכו אליהם משקיעים שמחפשים החזר משמעותי על הכסף (תוך הבנה שבהשקעה כזו יש סיכונים גבוהים יותר כי בשוק ההון, ובכלל, אין ארוחות חינם).

הדרך של חברת הטכנולוגיה למשוך משקיעים כאלה היא להציג תחזיות מצוינות לעתיד. תחזיות שמציגה החברה תמיד חייבות להיות מבוססות היטב, וכאשר מדובר בהנפקה של חברה ציבורית שמניותיה מגיעות לידי משקיעים שאינם משקיעים מתוחכמים, החובה משמעותית אפילו יותר.

כי אם משקיעה מחדרה בוחרת להשקיע במניה מסוימת על בסיס התחזיות המבטיחות שהציג המנכ"ל ומסתבר שהמנכ"ל ניפח בלון שאינו קשור למציאות, יש לנו כאן בעיה. גם העלאת ערך המניה לאורך זמן וגיוס הון עתידי ידרשו עמידה באבני הדרך שהציגה החברה לקראת ההנפקה.

ישנן בורסאות בהן התחזית מותר לה להתבסס אך ורק על הסכמים חתומים והתחייבויות של לקוחות. יש כאלה שהן גמישות יותר ומאפשרות להציג תחזית כל עוד יש בסיס נאות לתחזית הזו, אבל בכל אחד מהמקרים חייב להיות בסיס משמעותי לתחזית.

עבור החברה, זו הזדמנות מצוינת לבנות באופן מדויק את הפייפליין שלה:

לפני פנייה ללקוחות חדשים, לנתח ולהבין מה הערך המוסף שמקבלים הלקוחות הקיימים ואיך משכפלים את הערך הזה מול לקוחות חדשים.

למנף חדירה ללקוחות קיימים כדי להגדיל את ההכנסות.

לבנות צינור שיווק שמייצר פניות חדשות קבועות מלקוחות ותהליך קבוע להמרה של הלקוחות האלה.

ולשאוף לחתום על הסכמים ארוכי טווח עם התחייבות להכנסות חוזרות לחברה מאותו הלקוח. לעיתים זה דורש שינוי והתאמה של המודל העיסקי.

לסיכום – תחזית פיננסית של חברה היא אחד הכלים המשמעותיים שניתנים לה כדי לשווק את עצמה למשקיעים פוטנציאלים. יחד עם הרצון להראות תחזית אופטימית ככל האפשר כדי למשוך את המשקיעים, חשוב שהחברה תציג תחזית מבוססת.

הפיכה של חברה לנסחרת היא רק צעד ראשון בדרך הארוכה של החברה ואחד התנאים שיאפשרו צמיחה של מחיר המניה וינבאו את קלות גיוסי ההמשך הוא העמידה באבני הדרך שתציג החברה בתשקיף.

מאמרים נוספים קודמים על הכנה להנפקה:


20 views0 comments

Recent Posts

See All

Commentaires


bottom of page