בהכנה להנפקה של חברת טכנולוגיה, בדרך כלל בבורסה בינלאומית, יש להכין תרחיש תגובה אפקטיבי לניהול משברים. הן בהנפקה והן בזמן היותה חברה ציבורית, החברה נמצאת תחת עיניהם הבוחנות של המשקיעים, האנליסטים, העיתונים והרגולטור. מכיוון שמשברים קורים, חשוב שנהיה מוכנים אליהם.
השלב הראשון הוא שלב הניתוח וההכנה:
מה יכולים להיות סיכונים פוטנציאלים? סיכוני תפעול, פריצה למסדי הנתונים של החברה או נושאים רגולטורים. ישנה מתודולוגיה ברורה לזיהוי וניתוח סיכונים וככל שנהיה מודעים ומוכנים אליהם מראש, עם תוכנית פעולה ברורה למקרה ש... כך התגובה תהיה מדויקת ומהירה יותר.
תוכנית ניהול הסיכונים: היא תוכנית חיה ומתעדכנת. ככל שמידע נוסף מתגלה לנו ואירועים נוספים מתרחשים, כך נעדכן את תוכנית ניהול הסיכונים והתגובה שלנו.
צוות ניהול משברים: יש להגדיר מראש צוות ניהול משברים שיכלול תמיד איש יחסי ציבור ועורך דין, כמו כן יכללו בצוות גורמים שונים על פי התרחישים איתם נתמודד: מחלקת IT, משאבי אנוש, תפעול וכו'.
מנכ"ל החברה תמיד יהיה מעורב באופן אישי בכל צוות כזה והצוות גם יתייעץ עם הדירקטוריון ויקבל את אישורם לתגובה.
אסטרטגיית תקשורת: בניית פרוטוקולי תגובה הן לתקשורת פנימית והן לתקשורת חיצונים. יש להגידר מי קהל היעד שלנו: לקוחות, משקיעים, העיתונות, הרשות לני"ע וכו'. יש להקפיד על שקיפות גבוהה בתקשורת.
ניהול המדיה: דוברים מנוסים ומקצועיים יתקשרו את ההתנהלות מול המדיה. במידה והמנכ"ל מוביל את התקשורת הזו, יש לבנות מאחוריו צוות חזק ומדיניות ברורה של תגובה.
אימונים וסימולציות: חיוני לבצע אימונים וסימולציות של התמודדות עם מקרי משבר ולא להשאיר את הבחינה של המתודולוגיה ליום אמת.
תקשורת פתוחה ושקופה: כדי שלא להחמיר את המשבר, חשוב להקפיד על תקשורת פתוחה ושקופה ולקיחת אחריות. יש להציג באופן ברור מה ידוע ומה נעשה כדי לפתור את הבעיה. אל תזלזלו בקהל היעד שלכם על ידי ניסיון להקטין את האירוע או את האחריות שלכם אליו.
ניתוח אחרי אירוע: אחרי סיום המשבר יש להבין ולנתח מה גרם לו, מצד אחד. וגם את הצעדים שננקטו להתמודדות. ניקח שיעורים לשימור ושיעורים לשיפור ונבחן מה עוד אפשר לעשות כדי להחזיר את אמון המשקיעים בחברה.
ניהול משברים יעיל יפחית את הנזק המיידי וגם יוכיח חוסן של החברה למשקיעים. על ידי הכנה מדוקדקת ותקשורת שקופה וכנה, חברות טכנולוגיה יכולות להגן על המוניטין שלהן גם בזמן משבר לקראת, ואחרי הנפקה ציבורית.
מאמרים קודמים בסידרה:
Comments