במהלך הכנה להנפקה, מבנה התמריצים להנהלה ולעובדים הופך לכלי אסטרטגי משמעותי, שמשפיע על הצלחת החברה גם לאחר הכניסה לבורסה. בשוק הציבורי, שימור טאלנטים ושמירה על מחויבותם חיוניים להבטחת צמיחה מתמשכת, ומנגנון תגמול נכון משחק כאן תפקיד מרכזי.
דוגמה מצוינת לכך היא חברת Fiverr (סימול: FVRR) הישראלית, פלטפורמת פרילנסרים גלובלית, שהונפקה בנאסד"ק והצליחה במיוחד בזכות מודל ESOP (Employee Stock Option Plan) מותאם. Fiverr בנתה לקראת ההנפקה מנגנון תגמול מבוסס מניות שמעניק לעובדים חלק בהצלחת החברה ומבוסס על יעדים אסטרטגיים. בכך, היא הצליחה לשמר טאלנטים גם בתקופות תנודתיות ולשפר ביצועים תוך יצירת תחושת בעלות ומחויבות בקרב העובדים.
האסטרטגיה של Fiverr נשענה על מנגנון של חלוקת מניות לפי עמידה ביעדים, כך שהעובדים נהנו מהעלייה בערך המניה, וכתוצאה – המחויבות והמעורבות שלהם רק גברו. המודל גם סייע למשוך טאלנטים חדשים לשוק הבינלאומי, מה שאפשר לחברה להתרחב ולחזק את מעמדה.
הלקח ברור: כשהעובדים מרגישים שהם חלק מהצלחת החברה, הם הופכים לנכס שמניב ערך ארוך טווח מעבר לרווחים. רוצים לדעת איך ליישם מודל תגמול אפקטיבי גם אצלכם? אשמח לשוחח על הדרכים לבניית תמריצים שמצמיחים ומייצבים את החברה בדרך להנפקה.
מאמרים קודמים בסידרה:
Коментари